VNG Magazine: Koffie en Facebook, de participatie van inwoners in Sittard-Geleen en Amsterdam

07-01-2020
12954 keer bekeken

Hoe betrek je inwoners bij de energietransitie? In Sittard-Geleen gaat de wethouder op de koffie, in Amsterdam is een grote rol weggelegd voor Facebook. ‘Wij communiceren: het is heel ingewikkeld, voor u, maar ook voor ons.’

Sittard-Geleen

Wethouder Kim Schmitz (GroenLinks) van Sittard-Geleen gaat binnenkort op de koffie bij bewoners in Limbrichterveld-Noord, een jarenzeventigwijk die is aangewezen als een van de 27 proeftuinen voor het aardgasvrij maken van woningen. 

Amsterdam

Informatieavonden, huis-aan-huisbladen, Twitter, krantenadvertenties, posters en online interviews, een borrel om bewoners te bedanken die hebben geïnvesteerd in het aardgasvrij maken van hun huis… Amsterdam voert de campagne op alle fronten, met een glansrol voor Facebook. ‘Wij willen zo veel mogelijk bewoners laten meepraten over het onderwerp. Facebook is daar een belangrijk middel voor’, zegt Maaike Vallenduuk, strategisch adviseur communicatie aardgasvrij. 

Meer weten?

Lees het gehele artikel in VNG Magazine.

 

Afbeeldingen

Twitter

Cookie-instellingen
Cookie-instellingen sluiten

Cookie-instellingen

Deze website maakt gebruik van cookies. Lees meer over cookies in onze cookieverklaring.


Deze cookies verzamelen nooit persoonsgegevens en zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website.

Deze cookies verzamelen gegevens zodat we inzicht krijgen in het gebruik en deze website verder kunnen verbeteren.

Deze cookies zijn van aanbieders van externe content op deze website. Denk aan film, marketing- en/of tracking cookies.