VNG Magazine: Koffie en Facebook, de participatie van inwoners in Sittard-Geleen en Amsterdam

07-01-2020
28866 keer bekeken

Hoe betrek je inwoners bij de energietransitie? In Sittard-Geleen gaat de wethouder op de koffie, in Amsterdam is een grote rol weggelegd voor Facebook. ‘Wij communiceren: het is heel ingewikkeld, voor u, maar ook voor ons.’

Sittard-Geleen

Wethouder Kim Schmitz (GroenLinks) van Sittard-Geleen gaat binnenkort op de koffie bij bewoners in Limbrichterveld-Noord, een jarenzeventigwijk die is aangewezen als een van de 27 proeftuinen voor het aardgasvrij maken van woningen. 

Amsterdam

Informatieavonden, huis-aan-huisbladen, Twitter, krantenadvertenties, posters en online interviews, een borrel om bewoners te bedanken die hebben geïnvesteerd in het aardgasvrij maken van hun huis… Amsterdam voert de campagne op alle fronten, met een glansrol voor Facebook. ‘Wij willen zo veel mogelijk bewoners laten meepraten over het onderwerp. Facebook is daar een belangrijk middel voor’, zegt Maaike Vallenduuk, strategisch adviseur communicatie aardgasvrij. 

Meer weten?

Lees het gehele artikel in VNG Magazine.

 

Afbeeldingen

X (voorheen Twitter)

Cookie-instellingen