PAW-webinar Wijkanalyse

14-02-2022 647 keer bekeken

Begin

26-04-2022 om 15:00

Einde

26-04-2022 om 16:00
Overlay sluiten

Repeterende afspraak!

Wil je de gekozen optie voor alle repeterende afspraken doorvoeren of alleen voor deze afspraak?

Een momentje...

Maximaal aantal aanmeldingen bereikt, je kunt je niet meer aanmelden.

Locatie

Hoe betrek je bewoners bij het aardgasvrij maken van hun wijk en hun woning en wat is het belang van een goede wijkanalyse hierbij? Dat is het onderwerp van het vierde webinar in een reeks van vijf over het thema participatie en communicatie van het Programma Aardgasvrije Wijken.

Als gemeente voer je regie op het vormgeven van aardgasvrije wijken. Om dat succesvol te doen, zijn draagvlak en betrokkenheid van bewoners essentieel. Dit bereik je door aan te sluiten bij huidige ontwikkelingen in de wijk en door in te spelen op de leefwereld van de bewoners. Het is raadzaam om als eerste stap een wijkanalyse uit te voeren van de fysieke en sociale kenmerken. De wijkanalyse is zowel kwantitatief (data) als kwalitatief. Wat is het belang van een wijkanalyse, waar bestaat die uit en hoe betrek je de bewoners?

Twee gemeenten delen hun praktijkervaringen en lessen.  En uiteraard is er ruimte voor vragen en reacties van deelnemers.

Aan tafel schuiven aan:

  • Mariët Kaptein, gemeente Vlissingen
  • Ifor Schrauwen, gemeente Dordrecht
  • René Schellekens, Rijksdienst voor Ondernemend Nederland

Meld je aan

Aanmelden

Deze sessie wordt georganiseerd door het team Participatie en Communicatie van het Programma Aardgasvrije Wijken. 

Cookie-instellingen
Cookie-instellingen sluiten

Cookie-instellingen

Deze website maakt gebruik van cookies. Lees meer over cookies in onze cookieverklaring.


Deze cookies verzamelen nooit persoonsgegevens en zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website.

Deze cookies verzamelen gegevens zodat we inzicht krijgen in het gebruik en deze website verder kunnen verbeteren.

Deze cookies zijn van aanbieders van externe content op deze website. Denk aan film, marketing- en/of tracking cookies.